بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 16:01 | بازدید : 35
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

 

خرید بک لینک چیست 

یکی از فاکتورهای مشخص‌کنندۀ یک سایت خوب آن است که به قدری پرمحتوا و معتبر باشد که وب‌سایت‌های دیگر (کاملاً داوطلبانه) کاربران خود را به سایت شما هدایت کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به اصطلاح می‌گوییم که فلان وب‌سایت به ما بک لینک داده است. خیلی هم عالی، اگر وب‌سایت خوب و کاردرستی باشد، دستش هم درد نکند. خب گوگل هم پیش خود می‌گوید، حتماً وب‌سایت معتبری است که چندین نفر به او بک لینک داده‌اند...پس در نهایت رتبه شما در صفحه نتایج گوگل بالاتر می‌رود.

فکر کنیم الان دیگر می‌توانید حدس بزنید خرید بک لینک یعنی چه. بعضی از افراد می‌خواهند اعتباری که یک سایت طی چندین و چند سال بدست آورده است را در یک شب بدست بیاورند. پس یا خودشان و یا متخصص سئو سایت‌شان به جاده خاکی می‌زنند تا زودتر به مقصد برسند. آن‌ها با خرید بک لینک سعی دارند به گوگل ثابت کنند که مثلاً خیلی سایت‌شان کامل و کاربردی‌ای است، اما همانطور که می‌دانید...گوگل باهوش‌تر از این حرف‌هاست :)

حالا اگر ما بخواهیم بک لینک بخریم چه راه‌هایی داریم؟

oمی‌توانیم پول بدهیم و بک لینک بخریم.

oمی‌توانیم از یک وب سایت دیگر بخواهیم که پستی منتشر کند که حاوی لینک وب سایت ما باشد.

oمی‌توانیم یک محصول/خدماتی را به آقای X بدهیم و بک لینک بخریم.

oمی‌توانیم یک محصول/خدماتی را به یک وبلاگ‌نویس بدهیم تا برای ما نقد و بررسی بنویسد و کاربران را به وب‌سایت ما هدایت کند.

گوگل برایش اهمیتی ندارد که از کدام راه رفتید. به طور کلی خرید بک لینک خلاف قوانین گوگل است و اگر کوچک‌ترین شکی به شما بکند، از چاله به چاه افتاده‌اید.

اما دلیل این همه سخت گیری گوگل چیست؟

کل قوانین گوگل، حول محور کاربر می‌چرخد. یعنی دوست دارد به سایتی رتبه بهتری بدهد که کاربران بیشتری با آن حال می‌کنند. اما وقتی شما بک لینک بخرید و او را گول بزنید، او هم شما را طوری تنبیه می‌کند که عمق اشتباه‌تان را هزار برابر حس کنید.

خشم گوگل از خرید بک لینک! 

خیلی ساده است؛ اگر قوانین گوگل را نقض کنید، جریمه خواهید شد. این جریمه‌‌ها هم می‌توانند از چند هفته تا چند ماه طول بکشند یا اصلاً تا زمانی که مشکل را رفع نکردید، ادامه پیدا کنند.

جریمه‌های گوگل دو نوع هستند:

oجریمه‌های دستی (Manual Penalties)

oجریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

در ادامه توضیح می‌دهیم که هرکدام از این جریمه‌ها چطور اتفاق می‌افتند و راه حل‌شان چیست...

جریمه‌های دستی  (Manual Penalties)

اینطور تصور کنید که یک کتاب قانون وجود دارد به اسم «راهنمای قوانین وب‌مسترهای گوگل»، همچنین یک سری افراد در شرکت گوگل نشسته‌اند و کارشان آن است که ببینند شما کی دست از پا خطا می‌کنید و طبق قوانین پیش نمی‌روید تا جریمه‌تان کنند.

جریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

اول بگذارید برای‌تان خیلی مختصر توضیح بدهیم که الگوریتم چیست:

یک سری فرمول ریاضی خیلی سخت هستند که گوگل به کمک آن‌ها بهترین نتایج را به کاربران نشان می‌دهد. به این فرمول‌ها الگوریتم گوگل می‌گوییم.

اشاره می کنند ، بازدید بیشتری ایجاد می کند - نه تنها از طریق افرادی که روی آن پیوندها کلیک می کنند بلکه از طریق موتورهای جستجو هنگامی که ما به 100 وب سایت برتر توسط Alexa Rank نگاه می کنیم ، بیش از 90٪ بیش از 2،000 بک لینک دارند. برای برخی از پرکاربردترین وب سایت ها ، تعداد بک لینک ها به میلیون ها نفر می رسد.

 

از ابزار مقایسه سایت الکسا برای بررسی معیارهای شهرت برای بک لینک استفاده کنید

 

ابزار مقایسه سایت الکسا می تواند داده پیوند رقبا را به شما نشان دهد. درباره بررسی بک لینک با الکسا بیشتر بدانید.

 

 

 

ارزش بک لینک

موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، کیفیت و کمیت پیوندهای ورودی را معیار اندازه گیری وب سایت شما می دانند. گوگل برای تعیین ارزش یک صفحه از سال 2005 و استفاده از یک سیستم نقطه وزنی - PageRank - استفاده می کند و بنابراین تعیین می کند که کجا آن را در نتایج جستجو نشان دهد. این سیستم ارزش پیوندهای اشاره شده به یک صفحه یا وب سایت را در نظر می گیرد. پیوندهای با ارزش بالا می توانند سایت شما را به سمت بالا رفتن در لیست نتایج جستجو سوق دهند.

 

بنابراین ، چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید که انواع مناسب بک لینک را دریافت می کنید؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که از لینک های dofollow و nofollow به درستی در وب سایت خود استفاده می کنید؟ همه چیز با درک تفاوت شروع می شود و اینکه چگونه می توانید هر دو نوع پیوند را به نفع سایت خود کار کنید.

 

لینک Dofollow چیست؟

به طور دقیق ، پیوند dofollow چیز خاصی نیست. Dofollow به سادگی حالت پیش فرض یک لینک است. به روشی دیگر ، هر پیوندی بدون ویژگی nofollow یک پیوند dofollow است.

 

وقتی وب سایت دیگری با پیوند استاندارد (با نام مستعار dofollow) به وب سایت شما پیوند می زند ، می تواند مستقیماً بر رتبه بندی موتور جستجو تأثیر بگذارد.

 

در اینجا مثالی از پیوند dofollow عادی در مقاله ما درباره وبلاگ نویسی مهمان آورده شده است: یک مثال پیوند dofollow عادی

 

این کد در پشت صحنه به نظر می رسد:

 

مثال کد پیوند dofollow

 

پیوندهای dofollow چه تاثیری در رتبه بندی سایت دارند؟

ربات های موتور جستجو از طریق پیوندهای dofollow به وب می پردازند و ثبت نام می کنند که به چه کسی لینک می دهند. این روابط نوعی اختیارات را منتقل می کند که طرفداران SEO از آن به عنوان "لینک آب" از یک سایت به سایت دیگر نام می برند.

 

به عنوان مثال ، بگذارید یک سایت معتبر با پیوندهای بالای PageRank به شما بگوییم. سپس موتورهای جستجو سایت شما را معتبرتر می بینند و ممکن است صفحه رنک شما را افزایش دهند. این می تواند رتبه شما را در نتایج موتور جستجو بهبود بخشد. (درباره نحوه کار موتورهای جستجو درمورد PageRank و موارد دیگر بدانید.)

 

چگونه می توان پیوند dofollow ایجاد کرد؟

وقتی پیوند جدیدی را در وب سایت خود ایجاد می کنید ، مانند یک پست وبلاگ جدید ، معمولاً به طور پیش فرض dofollow می شود.

 

آیا پیوند nofollow را مشاهده کرده اید که به وب سایت شما اشاره می کند و دوست دارید dofollow باشد؟ وقتی در سایت شخص دیگری است ، نمی توانید پیوند nofollow را به dofollow تغییر دهید. بهتر است قبل از مراجعه به صاحب سایت ، از نوع پیوندهایی که پیوندهای غیرفعال هستند ، بفهمید که آیا می توانند پیوند را دنبال کنند (برچسب nofollow را در پیوند حذف کنید) به وب سایت شما.

 

به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که پیوندهای nofollow معمول هستند - و این لزوما چیز بدی نیست.

 

لینک Nofollow چیست؟

از نظر یک کاربر متوسط وب سایت ، لینک های dofollow و nofollow کاملاً یکسان به نظر می رسند. با این حال ، پیوندهای nofollow شامل یک قطعه کد کوچک ، به نام ویژگی است که به ربات های موتور جستجو اجازه می دهد پیوند را دنبال نکنند. به نظر می رسد به این شکل است: rel = "nofollow".

 

در اینجا مثالی از پیوندی قرار داده شده است که در مقاله خود درباره محتوای تکراری غیرفعال می کنیم:

 

مثالی از لینک nofollow

 

در اینجا کد به نظر می رسد که به ربات های موتور جستجو می گوید پیوند را دنبال نکنند. (بعداً به شما نشان خواهیم داد که چگونه این صفحه را برای هر صفحه مشاهده کنید.)

 

مثالی از کد برای لینک nofollow

 

به گفته گوگل ، پیوندهای nofollow هیچ PageRank را به وب سایتی كه پیوند داده شده منتقل نمی كنند. این بدان معنی است که پیوندهای nofollow که به وب سایت شما اشاره می کنند مستقیماً بر موقعیت سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر نمی گذارند. این زمان به سال 2005 برمی گردد ، زمانی که مشهور گوگل مت کاتس و جیسون شلن گزینه nofollow را برای مقابله با هرزنامه نظرات معرفی کردند. پیوندهای Nofollow مانع از بهره مندی پزشکان سئو کلاه سیاه از پیوندهای کاشته شده در بخش نظرات سایت های دارای قدرت بالا می شود.

 

پیوندها از انواع محتوای زیر معمولاً پیوندهای nofollow هستند:

 

نظرات وبلاگ

شبکه های اجتماعی

انجمن ها

اطلاعیه های مطبوعاتی

مطالب حمایت شده

ابزارک ها

بنابراین ، اگر می خواهید اقتدار وب سایت خود را با ایجاد لینک افزایش دهید ، بیشتر وقت خود را در نظر دادن در وبلاگ ها یا ارسال اطلاعیه های مطبوعاتی رایگان سرمایه گذاری نکنید.

 

گفته شد ، حتی اگر پیوندهای nofollow به طور مستقیم PageRank شما را افزایش نمی دهند ، در حذف آنها خیلی سریع نباشید.

 

آیا پیوندهای nofollow مقداری دارند؟

اگرچه پیوندهای nofollow ممکن است مستقیماً صفحهRank وب سایت شما را افزایش ندهند ، اما با این حال می توانند از چندین طریق به ارزش کمک کنند.

 

1. پیوندهای Nofollow برای یک پروفایل بک لینک طبیعی ضروری هستند.

طبیعی است که یک وب سایت ترکیبی از پیوندهای nofollow و dofollow به آن داشته باشد. در واقع ، به روزرسانی Google Penguin تشخیص داده است که داشتن همه پیوندهای dofollow برای یک وب سایت مشکوک است. (به خصوص اگر همه آن پیوندها از همان لنگر متن برخوردار باشند!) cu را در نظر بگیرید از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش